Een bijeenkomst van surfers in het water waar ze duwen en duwen voor Dec

ninnodi

Administrator
Forumleiding
het gebrek aan brede vertegenwoordiging in de huidige line-up is een bekende zorg in de surfwereld. In een e-mail uitwisseling met Becky Mendoza, medeoprichter van de Changing Tides Foundation, ze zegt surfen is een zeer witte sport, vooral in de Verenigde Staten. Het is uiterst zeldzaam om een persoon van kleur in de serie te zien. Dit moet echt veranderen. Christopher Ragland zegt dat hij geluk had om te leren surfen met een zwarte vriend terwijl hij opgroeide in San Pedro, Californië.

Ragland, nu een inwoner van Santa Barbara, zei boven het water, Ik ben gewend aan een soort zwart gezicht. Ragland, die organiseerde een CommUnity Paddle uit ter ondersteuning van Black Lives Matter Op Santa Barbara ' s Leadbetter Beach in begin juni, zegt dat ze voelt dat ze heeft gezien meer zwarte surfers in de afgelopen maanden,maar dat het een sport die zwarte kinderen nog niet gezien. ze kunnen een deel zijn.

Ragland zegt dat merken als Billabong en Ripcurl niet echt praten met niet-blanke tieners, zeggen dat ik graag zwarte en bruine mensen zien tenminste ergens in de surfcultuur.

Het verhaal veranderen

Dit gebrek aan representatie, het motto van Chelsea Woody, Danielle Black Lyons, Gigi Lucas en Martina Duran vrouwen in alle kleuren, is wat hen inspireerde om getextureerde golven te vinden die op de golven rijden. De oprichters van Textured Waves schrijven dat sinds ze gemaakt Women ' s surf cultuur en sport om uit te reiken naar niet-blanke vrouwen en ondervertegenwoordigde Demografie, is er een groeiende interesse in het veranderen van het verhaal via e-mail. In de huidige staat van de wereld bestuderen surfers hun omgeving en willen ze tegelijkertijd een rol spelen in een breder wereldwijd gesprek om inclusiever te zijn in hun eigen gemeenschap.

De wereld van het surfen is niet altijd zo open geweest. Toen Ybarra 10 jaar geleden begon met surfen, stuitte hij op tegenslag. Verrassend genoeg was er enige weerstand in de surfgemeenschap. Hij zegt dat het een mooie oude mannenclub was in het wit. Ybarra vroeg zich af of ze niet willen dat we slagen omdat ik Mexicaan ben en omdat ik een vrouw ben. Daarom was ik echt geschokt door jaren van onbeschoftheid van een segment van de gemeenschap.

Problemen met toegang

Zelfs op plaatsen waar de houding begint te veranderen, is het punt om zwarte en bruine kinderen en zelfs volwassenen te laten surfen in de oceaan en in de eerste plaats. Toegang is een kwestie die Mendoza van het veranderen van getijden gelooft heeft alles te maken met systemisch racisme in Amerika. Zoals Mendoza uitlegt, zwarte gemeenschappen zijn meestal niet in de buurt van de oceaan, en waar de waarde van de eigenschap maakt het niet levensvatbaar voor de meeste mensen om te leven, in ieder geval aan de Californische kust. Dan is er de apparatuur, duikpakken, surfplanken, riemen, vervoer, die allemaal een hoog prijskaartje dragen. Dit alles maakt het ongelooflijk ontoegankelijk voor degenen die zich dergelijke luxe niet kunnen veroorloven.

Chris Ragland geeft toe dat toegang een "groot" probleem is en gelooft dat als meer zwarte tieners leren surfen, ten minste een aantal van hen zal slagen. Hij wil meer van hen om tijd door te brengen in het water en zien dat er andere sporten open voor hen, bijvoorbeeld, naast skateboarden en basketbal. Ik zeg niet dat de beste surfer Zwart moet zijn, zegt Ragland. Maar we zien niet de beste surfers ter wereld. We zien de beste surfers met surftoegang.

Naast organisaties zoals Ybarra ' s Wahine Project, Mendoza zegt, zijn er oktober-gouvernementele organisaties zoals Stoked Mentoring, City Surf Project en Brown Girls Surf die geweldige dingen doen om toegankelijkheid te bouwen.

Het zicht op surfcultuur uitbreiden

Deze voorstanders zeggen dat naast het bevorderen van meer kinderen om te surfen, het belangrijk is voor deze kinderen om zichzelf te zien weerspiegeld in de surfcultuur. Ybarra zegt dat de meeste surfinstructeurs in het kamp Mexicaans-Amerikaans zijn, met middelen en gratis surfcamping aan kinderen in Oost-Salinas, gefinancierd door donaties en inkomsten van kinderen die salarissen betalen uit rijkere kustplaatsen. Maar het beeld van surfen moet breder zijn voor de mainstream gemeenschap en het zou niet alleen individuele surfers moeten zijn die naar buiten komen en gezien worden.

Ik denk dat surf merken moeten meer marketing te doen aan mensen van kleur door het diversifiëren van hun werknemers en team rijders om de algemene bevolking beter te vertegenwoordigen. Dit maakt iedereen meer geïnteresseerd in sport, zegt Mendoza. Santa Barbara surfer Ragland, een grafisch ontwerper, zegt dat hij hoopt om een surfen merk dat wordt beïnvloed door hip-hop cultuur te lanceren en kan meer rechtstreeks spreken met jonge zwarten in zijn gemeenschap.

Om vreugde te delen en de horizon te verbreden

Waarom is dit allemaal belangrijk? Ten eerste, het plezier dat surfen brengt mag niet worden gereserveerd voor een bevoorrechte paar. Voor Ragland is het surfen "poëzie in beweging" en het is een ervaring die hij wil dat meer mensen die op Hem lijken in staat zijn om te waarderen. Verbinding maken met de oceaan is ook een geschenk dat de bredere gemeenschap ten goede kan komen. Bij het introduceren van jonge kinderen uit East Salinas aan de oceaan, of ze nu surfers zijn of niet, zien ze dolfijnen of walvissen en ontwikkelen ze een waardering en interesse in het oceaanmilieu, zegt Ybarra. Dit is belangrijk omdat achtergestelde gemeenschappen meer risico lopen voor alle negatieve aspecten van klimaatverandering, zegt Ybarra.

Bovendien geeft hij een bredere boodschap aan kinderen door te zeggen dat een sport die er alleen mannelijk en blank uit kan zien van buitenaf ook iets is wat ze kunnen doen. Hij wil dat de kinderen die hij leert hard roeien voor een inkomende Golf, hij wil dat ze weten dat ze kunnen bereiken wat ze beslissen. Dit stelt hen open voor een wereld waarvan ze niet wisten dat ze er deel van konden uitmaken, zegt Ybarra. Als ze het zien en ze zeggen, Oh mijn God, Ik kan dit soort dingen doen. Ik kom wel over die angst heen. Ik kan deze angst overwinnen, ik denk dat het hen laat zien dat dit slechts een obstakel is. Dan kunnen ze dat zien en dat meenemen naar het volgende in hun leven.

Ragland voelt bijna hetzelfde. Hij zegt dat als je niet wordt opgevoed door de oceaan, er een kans is dat je wordt geïntimideerd door de oceaan. Maar als je op het water gaat en reist, verbreedt het je perspectief. Je denkt veel groter dan je eigen blok.

Iedereen heeft een rol te spelen

We hebben allemaal een rol te spelen om dit mogelijk te maken. Natuurlijk kunnen surfers van meer bevoorrechte achtergronden werken om de sport waar we van houden te promoten bij anderen en om de aandacht te verwelkomen van degenen die van oudsher niet in staat zijn om deel te nemen. Degenen die niet surfen, maar massaal naar het strand mode van beroemde surfen merken, kan meer vertegenwoordiging van deze merken eisen. Om een echte verandering te maken, beginnen met uw familie en vrienden in uw eigen achtertuin en in uw directe omgeving. Niet iedereen kan alles doen, maar focussen op gebieden die je al gepassioneerd over kan de grootste verandering te maken. Als we dat doen, kunnen we generatieveranderingen en gedragsveranderingen gaan zien, zeggen de vrouwen bij Textured Waves.

De eindbestemming is zichtbaar in het water. We willen sequenties zien die meer representatief zijn voor onze bevolking in de Verenigde Staten, mensen van alle rassen, vormen, maten, kleuren, seksuele voorkeuren en geslacht uit alle lagen van de bevolking," Mendoza zegt. Ragland, die zegt dat deze kwestie hem slapeloos heeft achtergelaten' s nachts, is het ermee eens dat het tijd kan duren. Maar hij kijkt uit naar de dag dat meer zwarte en bruine surfers zullen zien dat wat er ook gebeurt op het land, de oceaan een plaats is die je kunt vertrouwen, niet oordelen.

Terug
Bovenaan